ترفند های جالب کروم

Chrome محبوب ترین مرورگر اینترنت جهان است و قابلیت های جذابی برای کاربرانش قرار داده تا عملکرد بهتری را ارائه کند. در این مطلب برخی از جالب ترین مواردی که شاید فراموش شده باشند را یاد آوری خواهیم کرد.

 

OK Google

برای همه کسانی جذاب است که آرزو میکردند، تا میتوانستند قابلیت های جستجوی صوتی تلفن خود را بر روی رایانه های شخصی نیز استفاده کنند. ویژگی Ok Google درون Android، در مرورگر Chrome هم کاربردی خواهد بود.

Google Keep

یادداشت کردن نکات، در حالی که شما به گشت و گذار در اینترنت مشغولید یکی از مواردی است که به آن نیاز پیدا میکنید. با استفاده از keep.google.com، می توانید به سرعت، هر نکته ای را که در مرورگر خود نیاز دارید، یادداشت نمایید و ذخیره کنید.

دیدن پسورد های ذخیره شده

همه ما از قابلیت تکمیل خودکار Google استفاده میکنیم تا کروم گذرواژه هایمان را به یاد داشته باشد. تا کنون فکر کرده اید کلمه عبور در کجا ذخیره می شود؟ شما می توانید با وارد کردن متن زیر در نوار آدرس به آنها دسترسی پیدا کنید و یا آنها را تغییر دهید. chrome://settings/passwords

بازیابیTabهای بسته شده

اگر  در مرورگر خود چند زبانه باز کرده اید، ناگهان همه ی آنها بسته اید و سپس می خواهید تا همه ی آن زبانه ها را مجدداً در اختیار داشته باشید، Chrome این قابلیت را خواهد داشت. کافیست تا بر روی دکمه تنظیمات در سمت راست بالای مرورگر کلیک کنید، به پایین صفحه بروید و تمام زبانه های اخیر خود را با یک کلیک باز کنید.

کنترل دسکتاپ از راه دور

فرآیند اتصال به کامپیوتر از راه دور ، توسط گوگل کروم بسیار ساده است. چیزی که قبلا نیاز به یک نرم افزار خاص بر روی دستگاه شما و دستگاه مورد نظر داشت، اکنون فقط نیاز به یک برنامه Chrome دارد و در تمامی سیستم عامل ها قابل دسترس خواهد بود.

ذخیره ی تمامی زبانه های درBookmarkبا یک دکمه

اگر چندین برگه در یک زمان باز باشد و شما بخواهید همه آنها را در Bookmarks خود ذخیره کنید، تنها کافی است کلید میانبر Ctrl + Shift + D را فشار دهید و آنها را در Bookmarks خود پیدا کنید. اگر مطمئن نیستید که صفحات وب در Bookmark  ذخیره شده است، تنظیمات را باز کنید و به گزینه Bookmarks بروید.

بیصدا کردن صفحات

شنیدن صداها و موزیک های موجود در صفحات وب در حین گشت و گذار در اینترنت برای همه ی ما پیش آمده که گاهی خوشایند نیست. در مواردی نیز باید به دنبال آن صفحه باشید و صدای آن را قطع کنید. کروم برای این مشکل راه حلی قرار داده است، کافیست تا به لینک زیر بروید و ویژگی خاموش شدن زبانه را فعال کنید: chrome: // flags / # enable-tab-audio-muing.

Tabجدید و جذاب

ارائه ی دو افزونه برای زیبایی Chrome  که استفاده از آن را نیز بهبود بخشیده است و صفحه ی کروم را سفارشی خواهد کرد. این افزونه ها را از لینک های زیر دریافت کنید و از استفاده از کروم لذت ببرید.

افزونه ی 1

افزونه ی 2

بازیthe T-Rex

برای زمان هایی که Google Chrome را باز میکنید و متوجه میشوید که اینترنت قطع شده است، بسیار کاربردی خواهد بود زیرا زمان قطعی اینترنت با بازی T-Rex کوتاه تر به نظر خواهد آمد. دایناسور روی صفحه نمایش، شما را از اتصال اینترنت مطلع خواهد کرد و پس ار فشردن کلید Space  بازی آغاز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *