اطلاعات سخت افزاری از آینده الترابوک ها (Acer Swift 3)

لپ تاپ Acer Swift 3 به عنوان یکی از برترین و شیک ترین الترابوک های بازار ایران شناخته می شود. این محصول از سری مدل های سویفت شرکت ایسر است که از سخت افزار و متریال های با کیفیت بهره برده و در زمره مدل های High-End قرار می گیرد. و اما طی آخرین اخبار، ایسر اعلام کرده است که نسخه ی جدید الترابوک Acer Swift 3 به زودی معرفی می گردد و این محصول را می توان نخستین لپ تاپی دانست که با پردازنده های سری 8 اینتل در کلاس لپ تاپ معرفی شده است.

هنوز به درستی نمی دانیم که وضعیت پردازنده های نسل هشتم اینتل به چه صورت است؛ اما آخرین اطلاعات بدست آمده نشان می دهد که احتمالا اینتل پردازنده های Coffee Lake نوعی نسخه بهبود یافته، که در سخت افزار به آن Refresh نیز گفته می شود، خواهند بود. الترابوک Acer Swift 3 اینبار با پردازنده ی Core i5-8250U خواهد آمد.

این محصول با وزن 1.7 کیلوگرم و یک نمایشگر 14 اینچی وارد بازار خواهد شد. این مانیتور از نوع IPS بوده و دقت FHD را ارائه می دهد. کارت گرافیک جدید NVIDIA GeForce MX150 نیز پردازش های گرافیکی را در این محصول بر عهده دارد. MX150 در مقایسه با کارت گرافیک GeForce 940MX تا 3 برابر عملکرد بهتری را به ازای هر وات ارائه می دهد. انویدیا اعلام کرده است ویرایش تصاویر و ادیت آنها در این پردازنده گرافیکی تا 2.5 برابر سریع تر از پردازنده های گرافیکی مجتمع انجام می شود. همچنین رندر نرم افزارهای مبتنی بر موتورهای گرافیکی نیز تا 4 برابر سریع تر از پردازنده های گرافیکی مجتمع انجام می گیرد. MX150 می تواند در بخش بازی های آنلاین نیز به خدمت گرفته شود و در این زمینه نیز تا 4 برابر سریع تر از یک گرافیک داخلی پردازنده ها عمل خواهد کرد. همانطور که گفته شد، MX150 نیز از سیلیکون GP108 استفاده می کند که در کارت گرافیک GT1030 نیز به خدمت گرفته شده است. این محصول دارای 384 هسته CUDA است و از معماری 16 نانومتری بهره می برد. پردازنده ی Core i5-8250U از اوج فرکانسی 3.4 گیگاهرتز بهره می برد و در مجموع دارای 6 مگابایت حافظه نهان (Cache) است. اگر چه Acer Swift 3 های کنونی از رم های لحیم شده DDR3 استفاده می کند، اما احتمالا در آینده DDR4 یا LPDDR4 ها جایگزین این رم در سری جدید خواهند شد. حافظه های ذخیره سازی در این مدل تماما به درایو های سالید (SSD) محدود می شوند. در حال حاضر اشاره ای به قیمت گذاری Acer Swift 3 های جدید نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *