ادی کیو از سرپرستی تیم توسعه سیری برکنار شد

بر اساس اطلاعات به‌روز شده‌ی صفحه‌ی مدیران ارشد اپل، ادی کیو از این پس مسئول توسعه‌ی دستیار دیجیتال سیری نیست.

بر اساس به‌روزرسانی جدیدی که در صفحه‌ی مدیران کمپانی اپل اعمال شده است، ادی کیو از این پس مسئول واحد توسعه‌ی دستیار هوشمند اپل، موسوم به سیری نیست. این خبر ابتدا توسط وب‌سایت اپل‌ اینسایدر منتشر شد. در حال حاضر مسئولیت تیم توسعه‌ی دستیار دیجیتال سیری بر عهده‌ی کریگ فدریگی است. فدریگی هم‌اکنون سمت معاونت ارشد واحد مهندسی نرم‌افزار اپل را نیز بر عهده دارد.

ادی کیو سرویس‌ها و نرم‌افزارهای مبتنی بر اینترنت اپل را ایجاد کرده است و در واقع می‌توان گفت تمام سرویس‌های آنلاین کوپرتینویی‌ها از جمله نقشه، موسیقی، آیتونز، آی‌کلاد و سیری زیر نظر وی توسعه داده شده‌اند. اپل اخیرا دو تن از مدیران ارشد واحد تلویزیون شرکت سونی را به استخدام خود درآورده است تا بخش محتوای ویدیویی این شرکت را راه‌اندازی کنند؛ البته این دو نفر باید در نهایت به کیو گزارش دهند و اکنون با تغییرات سازمانی صورت‌گرفته و سپرده شدن مسئولیت هدایت تیم توسعه‌ی سیری به کریگ فدریگی، به نظر می‌رسد کیو ‌می‌تواند زمان بیشتری برای سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری اپل در حوزه‌ی برنامه‌نویسی هالیوود صرف کند.

این اقدام همچنین نشان‌ از افزایش اهمیت دستیار صوتی سیری برای اپل دارد. فدریگی پیش از این در توسعه‌ی دو سیستم‌‌عامل مک‌ اواس و آی‌اواس فعالیت داشته است. حال اپل می‌خواهد با واگذار کردن مسئولیت توسعه‌ی سیری به فدریگی، قابلیت‌های بیشتری به دستیار شخصی خود اضافه کند. اپل می‌خواهد سیری امکاناتی بیش از تنظیم هشدار، تنظیم یادآور و جستجوی ساده‌ی اطلاعات به کاربران ارائه دهد تا بدین ترتیب دستیار دیجیتال این شرکت به‌طور جدی‌تری با دستیارهای دیجیتال قدرتمند شرکت‌های آمازون، گوگل و مایکروسافت رقابت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *