فیسبوک در فکر کمک به تکنولوژی خودروهای خودران

روز گذشته خانم شریل سندبرگ، مدیر ارشد عملیاتی فیسبوک در سخنرانی که در حضور خودروسازان قدرتمند آلمانی در شهر فرانکفورت این کشور انجام داد، اظهار کرد که فیسبوک به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی قصد رقابت با شرکت های خودروسازی را ندارد.

او در این باره گفت: “من برای ارائه خبر خوشی بین شما حضور پیدا کردم، ما تنها شرکت حاضر در سیلیکون ولی هستیم که قصد تولید خودرو نداریم.” این حرف وی خنده‌ و تشویق حضار را به همراه داشت. سندبرگ با این سخنان خود در افتتاحیه نمایشگاه خودروی فرانکفورت حاضر شده بود، جایی که کمی بعد با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز دیدار کرد. اما فیسبوک در بنرهای تبلیغاتی خود که به عنوان اسپانسر در سرتاسر نمایشگاه نصب شده بود، جمله‌ی “دنیای حمل و نقل جدید” را ذکر کرده بود، جاییکه خودروسازان، شرکت های مرتبط با تکنولوژی و استارتاپ های زیادی در رابطه با خودروهای خودران و الکتریکی حضور دارند.

به نظر میرسد دلیل سفر سندبرگ به آلمان به تصویب قانونی در مجلس این کشور مربوط است که مطابق آنها شبکه های اجتماعی در صورت عدم موفقیت در حذف مطالب نفرت پراکنی، با جریمه ای به مبلغ 50 میلیون یورو روبه رو خواهند شد. از روز چهارشنبه که سندبرگ در آلمان حضور پیدا کرد، مقررات و برنامه های فراوانی در راستای قانون مذکور ارائه کرده است. به عنوان مثال 3000 مأمور بازبینی مطالب به تیم کنونی این شبکه اجتماعی اضافه شده است.

اما دلیل اصلی حضور خانم سندبرگ در این تاریخ در کشور آلمان، اعلام عضویت فیسبوک در پروژه آزمایش حمل و نقل شهری در مونیخ است، که مطابق با اظهارتش قرار است حمایت یک دانشگاه در برلین که متمرکز بر تولید محصولات دیجیتال است، را بر عهده بگیرند. فیسبوک که در حدود 30 میلیون کاربر فعال در آلمان کشور با 80 میلیون جمعیت دارد، کمپین تبلیغاتی بزرگی در هفته های اخیر در این کشور به راه انداخته است، که هدف آن اطلاع رسانی در خصوص حریم شخصی و کنترل اطلاعات فردی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *