اجرا نشدن برنامه های 32 بیتی در iOS 11 مسئله ساز است

این روزها همه جا صحبت از نسخه ی iOS 11 و ویژگی های آن است. اما نکاتی وجود دارد که شاید شما را از بروزرسانی باز دارد. در این نسخه ی جدید، اپل فقط از برنامه های 644 بیتی پشتیبانی خواهد کرد و این بدان معناست که اگر معماری یک برنامه بروزرسانی نشده باشد شما قادر نخواهید بود تا از آن استفاده کنید.

به همین منظور اپل یک ابزار دستی برای کاربران ارائه کرده است تا تمام برنامه هایی را که در نسخه ی جدید اجرا نمیشوند، نشان خواهد داد. برای دسترسی به این ابزار ابتدا وارد Settings شوید، سپس در بخش General وارد About شوید. در نهایت لیستی از اپلیکیشن های غیر قابل اجرا را مشاهده خواهید کرد.

نکته : این لیست را در نسخه ی  iOS 11 نیز میتوانید مشاهده کنید ولی در آن زمان دیر خواهد بود. در نتیجه قبل از بروزرسانی این مورد را بررسی کنید.

خوشبختانه اپل در حال توسعه برنامه های کاربردی خود است و روز به روز تعداد آنها را افزایش میدهد بنابراین احتمال دارد تا به زودی برنامه های جدیدی را جایگزین این اپلیکیشن های غیر قابل اجرا کند. این کمپانی قبل از ارائه ی نسخه ی جدید، هشدار اجرا نشدن برخی از اپلیکیشن ها را در نسخه ی iOS 11 داده بود.

یکی از مهم ترین این اپلیکیشن ها، برنامه ی Office بوده که که شاید اجرا نشدن آن برای برخی کاربران دردسر ساز شود. به همین منظور اپل تصمیم دارد تا با مایکروسافت همکاری کند و هرچه سریعتر این مشکل را برطرف کنند. علت این محدودیت در اجرای برنامه ها این است که برنامه های 64 بیتی از سیستم عامل استفاده ی کامل تری میکنند و عملکرد بهتری نسبت به برنامه های 32 بیتی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *