غذاهای نذری را در این ظروف پخش کنید

غذاهای نذری ماه محرم بیشتر در ظروف یکبار مصرف سرو و پخش می شوند که می تواند بسیار خطرناک باشد.

غذاهای نذری را در ظروف گیاهی بریزید

منصور رضایی متخصص تغذیه با بیان اینکه در ماه محرم غذا بیشتر به صورت نذری و خارج از منزل تهیه می شود، اظهار کرد: معمولاً این نذری ها یا غذاهای تهیه شده در خارج از منزل که اغلب شله زرد، حلیم، آش رشته و غذاهای دیگر هستند که در ظرف‌های یکبار مصرف ریخته می شوند.

وی ادامه داد:  استفاده از ظرف های یکبار مصرف فومی که معمولاً برای غذاهای گرم و چرب استفاده می شوند، بسیار نامناسب  هستند.

این متخصص تغذیه در رادیو سلامت توصیه کرد : اگر مردم می خواهند غذای نذری تهیه کنند  تا حد امکان از ظروف یکبار مصرف استفاده نکنند، زیرا قرار دادن غذا در این ظروف، به خصوص فومی آن بسیار خطرناک  است.

رضایی یاد آور شد:  بعد از گرفتن نذری بهتر است آن را به ظرف پیرکس منتقل کنیم، زیرا ظروف پیرکس برای مواد غذایی چرب و گرم  مناسب است.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه  ظروف یکبار مصرف برای سلامت انسان مضر هستند، گفت : این ظروف بسیار دیر تجزیه می‌شوند واز این رو تهدیدی برای آب و خاک  هستند. توصیه می‌کنیم  از ظروف یکبار مصرف کمتری برای نذری استفاده و به جای از سایر ظروف جایگزین مانند ظروف گیاهی بهره برده شود چرا که زودتر تجزیه می‌شوند و آسیب‌ کمتری  به محیط زیست می‌رسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *