راهنمای خرید تشک؛ چگونه یک تشک مناسب انتخاب کنیم؟

در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد که با ویژگی های یک تشک خوب آشنا شوید و پولتان را هدر ندید در ادامه مطلب می توانید شاهد معیارهای مناسب برای خرید یک تشک خوب باشید.

راهنمای خرید تشک؛ چگونه یک تشک مناسب انتخاب کنیم؟
داشتن یک خواب شبانه خوب، علاوه بر اینکه باعث می شود که حس شادابی و سرحالی داشته باشید بر سلامت روان و جسم شما هم تاثیر می گذارد. از این رو این سوال شاید برای شما پیش بیاید که چگونه می توان یک خواب راحت و بی دردسر داشت. شاید باورتان نشود یکی از مهمترین عواملی که باعث خواب آسوده خواهد شد تشک طبی است. تشک یکی از عوامل بسیار مهم در سلامت آناتومی بدن و سلامت خواب و روان شماست زیرا یک سوم طول عمر خود را بر روی آن سپری می کنید پس باید متناسب با هزینه ای که می کنید یکی از بهترین کیفیت ها را انتخاب کنید تا با خیال راحت و آسوده به استراحت بپردازید.

برای همه ما این اتفاق افتاده است که موقع بیدار شدن از خواب با درد و کوفتگی نفرت انگیز بدن خصوصا در ناحیه کمر و گردن مواجه می شویم. برای اینکه بتوانید خواب خوب و بدون درد داشته باشید باید با تحقیق و در نظر گفتن یک سری معیار، یک تشک طبی یا فنری خوب انتخاب کنید.
در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد که با ویژگی های یک تشک خوب آشنا شوید و پولتان را هدر ندید در ادامه مطلب می توانید شاهد معیارهای مناسب برای خرید یک تشک خوب باشید.

خرید تشک خوب

اولین چیزی که شما باید در رابطه با خرید تشک خوب بدانید، انواع تشک فنری و مدل های مختلف خوشخواب هست که از لحاظ فنر بندی و ساختار داخلی با همدیگر تفاوت هایی دارند واین تفاوت ها بر روی طول عمر تشک، کیفیت خواب و قیمت تشک رابطه مستقیم دارد.

انواع تشک خوشخواب:

تشک های فنری:
تشک هایی که در ساختار داخلی خود از فنربندی استفاده می کنند تشک های معمولا نرم و یا طبی نرم هستند که فنر آنها به دو مدل فنر متصل و فنر منفصل تقسیم می شود.

تشک های فنر متصل:
این تشک ها شامل یک قطعه بلند فلز که به صورت سیم پیچ شده به کل تخت متصل است. این ویژگی باعث می شود که در هر نقطه از تخت احساس راحتی و نرمی داشته باشید. همچین در این نوع تشک یک میله مرزی طراحی شده تا بتواند حالت تشک را به خوبی حفظ کند.
تشک فنر متصل می تواند انتخاب معقول و معمولی برای شما باشد به این دلیل که علاوه ویژگی های گفته شده این تشک بسیار سبک و نرم است و برای افرادی پیشنهاد می شود که علاقمند به تشک های نرم و یا طبی نرم هستند.
در حالت کلی این نوع تشک نسبت به بقیه مدل ها معمولی تر است و هزینه کمتری دارد پس اگر به دنبال تشکی اقتصادی هستید و حداقل بودجه را برای خرید تشک کنار گذاشته اید تشک های فنر متصل بهترین گزینه برای شماست.

تشک فنری منفصل یا پاکت اسپرینگ:
تشک فنر منفصل اختراع شگفت انگیزی بود که با توجه به ویژگی های خوبی که داشت شرکت های تولید کننده تشک سریعا خود را با این تکنولوژی وقف دادند تا از میدان رقابت عقب نمانند تشک های فنر منفصل جدیدترین تکنولوژی فنر در ساختار تشک می باشد که هر کدام از این فنرها به صورت جداگانه عمل می کند و داخل پاکت در کنار هم چیده شده اند. فنر منفصل علاوه بر بالا بردن طول عمر مفید تشک باعث پوشش دهی ستون فقرانی در هنگام استراحت می شود و همچنین نسبت به فنر های سنتی منفصل از درجه طبی بالاتری برخوردار است.

تشک فنر منفصل حالت ارتجاعی خوشخواب را به بغل دستی شما انتقال نمی دهد یعنی اینکه اگر شما از طرفی به طرف دیگر غلت زدید، می تواند تعادل میان کل خوشخواب را برای شما فراهم کند. تشک منفصل در مقایسه با تشک متصل تعادل بیشتری دارد.
پاکت اسپرینگ در مقایسه با بقیه مدل ها بیشتر می تواند تنفس کند. حالا این یعنی چی؟ وقتی که در تخت و خواب هستید در بسیاری از مواقع احساس می کنید که تشک داغ شده و این داغی باعث می شود که دمای بدن شما بالا برود و نتوانید بخوابید که در مدل فنر های منفصل این مشکل به حداقل رسیده است.
نکته قابل ذکر این است که تشک فنر منفصل گزینه مناسبی برای دو نفر است و همچنین در انتخاب تشک های فنری حتما وزن خود را در نظر بگیرید چرا که  تشک مناسب برای وزن 60 کیلوگرم  برای  وزن 90 کیلو گرم توصیه نمی شود.  تشک هایی که برای افراد سنگین وزن مناسب است، قطر فنر بالاتر می باشد و همچنین لایه های اضافه تری در ساختار آن استفاده می شود.
فواید تشک فنر منفصل به طور خلاصه:

عدم صدا دادن فنر در دراز مدت
عدم گود افتادگی تشک در مدت استفاده
بالا رفتن طول عمر تشک به دلیل تکی عمل کردن فنرها
احساس خواب راحت به دلیل پخش شدن وزن بدن روی تشک
حفظ سلامتی و پیشگیری از مشکلات ستون فقرات در حین استراحت

تفاوت تشک فنر متصل و فنر منفصل را در شکل زیر می توانید مشاهده کنید:
تشک و کالای خواب داتیس
تشک و کالای خواب داتیس
تشک مموری فوم:

اگر اطلاعات کاملی در مورد این فوم هوشمند ندارید توصیه می کنیم ابتدا تاریخچه و فواید مموری فوم را مطالعه کنید. تشک هایی که دارای  مموری فوم هستند جزوه مدل های مدرن به حساب می آید و از مموری فوم ساخته شده اند.
مموری فوم ها مواد انعطاف پذیری هستند که به وزن و دما واکنش نشان می دهند و ازهمه مهمتر خوابیدن روی تشک مموری فوم لذت و حس فوق العاده ای در شما ایجاد می کند.

تشک و کالای خواب داتیس
در حالت کلی این تشک با انعطافی که دارد باعث شکل گیری جریان خون مناسب درون عضلات و ماهیچه ها می گردد به همین دلیل به تخلیه دردهای عضلانی و فشارهای عصبی کمک می کند مموری فوم با پوشش دهی صحیح عضلات و آناتومی بدن  فشار را از روی مفصل های شما دور می کند و باعث خوابی راحت و آسوده می شود بدون شک تمامی علاقه مندان به تشک و کالای خواب مشتاق  استراحت بر روی تشک های مموری فوم هستند.
در حالت کلی این تشک برای کسانی که آلرژی و درد کمر دارند و همچنین به دنبال خوشخوابی با درجه کیفی بالا هستند مناسب است و توصیه دکتر ارتوپد به اشخاصی که از دیسک کمر رنج می برند و یا عمل جراحی انجام داده اند و یا حتی کسانی که می خواهند از این مشکلات پیشگیری کنند تشک های و بالش مموری فوم است.

تشک باید سفت باشد یا نرم:

بیشتر مردم فکر می کنند که بهترین زیر انداز برای کسانی که از کمر درد و یا دیسک رنج می برند یک لایه پتو است ! در حالی که تجربیات نشان می دهد افرادی که از کمر درد در ناحیه تحتانی رنج می برند نباید از زیرانداز یا خوشخواب خشک وسفت استفاده کنند.

تشک های سفت در برابر قوس و انحنای طبیعی  ستون فقرات انعطاف پذیر نیستند و در نتیجه به ستون فقرات و ماهیچه های اطراف آن در موقع خواب فشار بیشتری وارد می شود که در طول زمان به صورت درد بروز می نماید.مگر در موارد خاص و تجویز پزشک معالج، استفاده از تشک سفت توصیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *