اپل و جریمه 506 میلیون دلاری به خاطر نقض پتنت دانشگاه مدیسون ویسکانسین

دادگاهی در آمریکا کمپانی اپل را به جرم نقض یکی از پتنت های دانشگاه مدیسون ویسکانسین، به پرداخت 506 میلیون دلار جریمه کرد. قاضی منطقه ای مدیسون، آقای «ویلیام کانلی» این حکم را صادر کرده و در واقع مبلغ مورد نظر را نسبت به رای قبلی هیئت ژوری، به بیش از دو برابر افزایش داده است.

 

پتنت مورد بحث که در سال 1998 میلادی توسط واحد ثبت اختراعات دانشگاه ویسکانزین به ثبت رسیده، در ارتباط با روش هایی برای بهینه سازی پردازنده های کامپیوتری بوده که بر اساس شکایت موجود، در چیپست های A8، A7 و A8X اپل مورد استفاده قرار گرفته است. این شکایت نخستین بار در اکتبر سال 2015 میلادی مطرح، و موجب محکومیت اپل از سوی هیئت ژوری به پرداخت 234 میلیون دلار شد.

البته کمپانی ساکن کوپرتینو پس از صدور رای، درخواست تجدید نظر خود را اعلام نمود و از اداره ثبت پتنت آمریکا نیز خواست در مورد اعتبار سند مورد بحث تحقیق کند. با این حال پس از اتمام تحقیقات، قاضی کانلی 272 میلیون دلار دیگر، به دلیل خسارت های وارده از زمان صدور رای اولیه تا انقضای پتنت دانشگاه ویسکانسین در پایان سال 2016، به مبلغ اصلی اضافه کرد.

گفتنی است مرکز پژوهشی دانشگاه ویسکانسین شکایت دیگری را نیز به صورت جداگانه و در مورد همان پتنت قبلی مطرح نموده که به محصولات جدیدتر اپل مربوط می شود. اما قاضی کانلی اعلام کرده تا پایان مراحل پرونده حاضر، شکایت جدیدی را به جریان نخواهد انداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *