استیو وزنیاک: طرفداران اپل از قیمت محصولات کمپانی راضی هستند

استیو وزنیاک، اسطوره ی زنده ی دنیای فناوری که از پایه گذاران کمپانی اپل محسوب میشود هیچگاه مقام مدیریتی در کمپانی اپل نداشته است اما جایگاه و تاثیر وی همچون تاثیر استیو جابز در دنیای فناوری غیر قابل انکار است. وزنیاک در سال 1985 پیش از اینکه i دیوایس های اپل وارد بازار شوند این کمپانی را ترک کرد اما این بدین معنا نیست که وزنیاک ارتباطی با توسعه ی دستگاه هایی مانند آیفون که به نوعی دنیا را نغییر دادند ندارد.

وزنیاک هر از چند گاهی نظرات خود را در مورد بازار گوشی های هوشمند بیان میکند. وی به تازگی در مورد میزان فروش بسیار خوب سازندگان چینی گوشی های هوشمند صحبت کرد و علت این فروش بالا را قیمت رقابتی محصولات سازندگان چینی عنوان کرد.

وی در ادامه صحبت های جالبی در مورد قیمت بالای محصولات اپل از جمله آیفون عنوان کرده است. وی معتقد است که دلیل اینکه مصرف کنندگان محصولات گران قیمت اپل از جمله آیفون ها را خریداری میکنند این است که این یک معامله ی امن برای کاربران محسوب میشود. به عبارت دیگر، زمانی که شما یکی از محصولات اپل را خریداری میکنید، میدانید که انتظارتان چیست و از وجود نوآوری و مورد اطمینان بودن محصولات مطمئن هستید. وزنیاک میگوید: ” زمانی که شما عاشق اپل هستید، مشتاق پرداخت هزینه های لازم برای در اختیار داشتن محصولات کمپانی نیز هستید. ”

در حالی که قیمت محصولات اپل از جمله آیفون ها در نسل های پیشین نیز نسبت به دیگر دستگاه های همرده بیشتر بوده است، بر اساس پیش بینی ها امسال شاهد گران ترین نسل از گوشی های آیفون خواهیم بود. آیفون 8 به مناسبت دهمین سال تولید گوشی های آیفون توسط اپل دارای ویژگی و مشخصات فنی خیره کننده ای خواهد بود و بر اساس گزارشات با قیمتی معادل 1000 دلار وارد بازار خواهد شد. اپل مدتی میشود که رتبه ی اول فروش در چین را از دست داده است و سازندگان محلی برای غول کوپرتینویی دردسر ایجاد کرده اند اما استیو وزنیاک میگوید که: ” ممکن است شما بیشترین سهم بازار را در اختیار نداشته باشید و برند شماره ی 1 نباشید اما شما باید بهترین محصول را در اختیار داشته باشید و اپل از این شرایط برخوردار است. ”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *