چهار مرحله برای حل مشکلات کسب و کار

مشکلات بخش جدانشدنی هر کسب و کاری هستند، در این مقاله با چهار راه حل برای مقابله با آن‌ها آشنا می‌شویم.

کارا گلدین، مشاور کسب و کار، در مقاله‌ی خود برای حل مشکلات مشاغل راه‌هایی ارائه داده است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

پیش بردن کسب و کار همانند یک کلاس مدیریت حل مشکلات است. من با حدود سی سال تجربه‌ی کاری، متوجه شدم که دو مشخصه‌ی اساسی در هر مشکلی وجود دارد: مشخصه‌ی احساسی و مادی. بسیار مهم است که هر دوی این مشخصه‌ها را بسنجید. در ادامه با چهار مرحله‌ برای حل مشکلات از دید من، آشنا می‌شوید:

مرحله‌ی اول: آن را به چند بخش تقسیم کنید
قبل از هر چیزی، مسائل جزئی را کنار بگذارید و مشکل را به بخش‌های کوچک تقسیم کنید تا متوجه شوید که برای حل مشکل، به ترتیب چه کارهایی باید صورت بگیرد. چه چیزی از شما خواسته شده است؟ چه چیزی شریک شما را خوشحال و راضی می‌کند؟ چه چیزی قابل ارائه و انجام است؟‍‍

مرحله‌ی دوم: نگاهی به عقب بیندازید
در کسب و کار، مشکلات به‌طور مداوم تکرار می‌شوند. این موضوع را مورد توجه قرار دهید که مشکلی که در این هفته با آن دست و پنجه نرم می‌کنید، چگونه می‌تواند شبیه مانعی باشد که در گذشته با آن روبرو شده بودید. من همیشه سعی می‌کنم تجربه‌ای مشابه و نحوه‌ی حل کردن آن مشکل را به خاطر بیاورم و اغلب اوقات می‌توانم به‌سادگی با کمک گرفتن از این مرحله رد‌پای مشکلات را پیدا و آن‌ها را حل کنم.

مرحله‌ی سوم: کارها را تیمی انجام دهید
کسب‌ و کار با ارتباطات گره خورده است و بسیاری از مشکلات کسب‌ و کار مربوط به انسان‌ها هستند. می‌توانید اعضای تیم خود را فرابخوانید و ببینید کسی که به‌طور مستقیم با شرکا یا مشتریان شما در ارتباط است، می‌تواند به شما کمکی بکند یا خیر. اگر در گروهتان شخصی با موقعیتی مشابه در گذشته مواجه شده‌ است، از وی کمک بخواهید. اغلب نگاه به مشکل از دیدگاهی دیگر یا دید فردی دیگر، می‌تواند راهگشا باشد.

مرحله‌ی چهارم:  به خودتان آسان بگیرید
حل کردن مشکلات می‌تواند پر‌استرس باشد؛ اما نکته‌ی مثبت این است که اکثر مشکلات قابل حل هستند و حل خواهند شد! به خودتان آسان بگیرید. اگر استرس و اضطراب باعث شد نتوانید بهترین عملکرد خودتان را نشان دهید، یک گام به عقب بروید و به خودتان یادآوری کنید که شما باهوش هستید و از پس این کار بر می‌آیید. کلید موفقیت، تمرکز است؛ دست از کار نکشید و سعی کنید تمرکزتان را بر حل کردن مشکل بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *