اوبر و یاندکس، سرویس‌ خود در روسیه و پنج کشور دیگر را ادغام کردند

اوبر و یاندکس توافق کرده‌‌اند تا سرویس‌های اشتراک خودروی خود در روسیه و پنج کشور دیگر را ادغام کنند.

اوبر و یاندکس که لقب گوگل روسیه را یدک می‌کشد، طی توافقی سرویس‌های اشتراک خودروی خود در کشور‌ روسیه و پنج کشور عضو شوروی سابق را در هم ادغام خواهند کرد. پس از انتشار خبر توافق دو کمپانی آمریکایی و روس، سهام یاندکس در بورس مسکو بیش از ۱۷ درصد افزایش پیدا کرد. انتظار می‌رود یاندکس با بهره‌گیری از ادغام اوبر، بتواند بزرگ‌ترین سرویس اشتراک خودرو در روسیه شود و سوددهی و درآمدزایی خود را افزایش دهد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، اوبر با در اختیار داشتن سهم ۳۶.۶ درصدی در کمپانی جدید، ۲۲۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند؛ این در حالی است که یاندکس با سهم ۵۹.۳ درصدی تعهد سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری را گردن گرفته است. در این بین ۴.۱ درصد از سهام این کمپانی شراکتی نیز در اختیار کارکنان کمپانی خواهد بود. بر اساس توافق صورت گرفته، سرویس اشتراک خودروی یاندکس در کشور‌های روسیه، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، بلاروس و قزاقستان با اوبر ترکیب خواهد شد. در مجموع، این سرویس در بیش از ۱۲۷ شهر ۵ کشوری که اسم بردیم، فعالیت خواهد کرد.

علاوه بر ترکیب فعالیت‌های دو کمپانی یاندکس و اوبر در ۶ کشور مورد نظر، اوبر سرویس UberEATS را نیز در این کشور‌ها راه‌اندازی خواهد کرد. همان‌طور که می‌دانید، یاندکس از جمله‌ی بزرگ‌ترین کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری روسیه و کشور‌های بلوک شرق اروپا است که در زمینه‌ی جستجو و سرویس نقشه فعالیت می‌کند.

اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارد که سهم ۳۶.۶ درصدی اوبر در این کمپانی بیش از ۱.۴ میلیارد دلار ارزش دارد. یاندکس تاکسی، بزرگ‌ترین سرویس تاکسی در منطقه است؛ به‌طوری‌که بر اساس آخرین آمارها این کمپانی در سال گذشته بیش از ۲۸۵ میلیون سرویس ارائه کرده است؛ حال آنکه پیش از ادغام با یاندکس، اوبر تنها ۱۳۴ میلیون سرویس را به ثبت رسانده بود.

پس از نهایی شدن ادغام، کاربران همچنان قادر خواهند بود از اپلیکیشن اوبر و یاندکس تاکسی استفاده کنند؛ حال آنکه اپلیکیشن مورد استفاده رانندگان ترکیب خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *