Loading...

نگاهی به کمپین جدید اینستاگرامی محصولات جدید فیلیپس / نشون کن!

    28 دی 1395 نویسنده  تجارت الکترونیک تسنیم

    داشتن یک ریش تراش خوب برای اصلاح یکی از دغدغه های همیشگی مخاطبان مرد است و شرکت های پیشرو و اصیل در این حوزه همانند فیلیپس در طراحی محصولات جدید خود بیش از هر چیز به کیفیت و ویژگی های به روز و منحصر به فرد می اندیشند. محصولات سری 7000 فیلیپس برای اصلاحی بدون حساسیت در دو حالت خشک و  تر طراحی شده اند.

     

    همزمان با معرفی این محصولات، فیلیپس برای معرفی هر چه بهتر محصول خود اقدام به برگزاری یک مسابقه هفتگی اینستاگرامی به نام «نشون کن» کرده است و از مخاطبان خواسته تا زیر عکس های لایف استایل و بامزه ای که شباهت هایی با برخی از دوستان تان دارد، آنها را منشن کنند تا بدین طریق در قرعه کشی برای برنده شدن ریش تراش S7370 (هفته ای دوعدد) شرکت داده شوند.

    به عقیده کارشناسان طراحی تصاویر و استفاده از نمادهای این محصول در فضای مجازی جذاب بوده و اگر با شیوه بهتری به اشتراک گذاشته می شد و یک سناریوی یکپارچه داشت بسیار موثرتر و جذاب تر دیده می شد. برای ارزیابی این محصول و برنامه های ترویجی حول آن با عادل دهدشتی، کارشناس ارشد بازاریابی و برندینگ به گفت وگو پرداختیم که ماحصل آن را در ادامه خواهید خواند.

    توانایی استفاده از محصول در حالت خشک  وتر

    شــایان ذکر اســت ریش تراش های سری7000 فیلیپس با تمرکز روی یک اصلاح بدون حساسیت و بسیار نرم، ساخته شده اند. سَری این دستگاه دارای حلقه های آرامش بخش پوست با پوشش دانه های میکروسکوپی است که سبب می شود ریش تراش به راحتی و بدون زحمت روی پوست بلغزد، بدون آنکه اصطکاکی ایجاد شود. این سری موفق که رتبه اول فیلیپس برای پوست های حساس است، با ویژگی های منحصر به فرد خود اصلاحی بی نظیر را برای خریدارانش فراهم می سازد. اما یکی از مهم ترین ویژگی های این سِری از ریش تراش های فیلیپس، توانایی استفاده از آن در حالت خشک  و  تر است.

    در واقع با این سیستم دیگر شما محدودیت استفاده از ریش تراش خارج از حمام را ندارید و می توانید بسته به شرایط خود، در حالت خشک یا همراه با فوم یا خمیر ریش و حتی زیر دوش نیز به راحتی صورت تان را اصلاح کنید. ضمن آنکه این محصول قادر است با یک بار شارژ شدن، تا 50 دقیقه بدون نیاز به برق کار کند. همه این موارد از جمله مزیت های رقابتی این محصول به شمار می رود که سعی در ایجاد تمایز با دیگر محصولات رقبا دارد.

    کیفیت و تنوع محصولات برندی مورد اعتماد

    عادل دهدشتی، کارشناس ارشد بازاریابی و برندینگ در مورد ارزیابی خود از این محصول جدید و جایگاهش در بازار به «فرصت امروز» می گوید: محصول جدید فیلیپس از آن جهت احتمالا از سوی بازار مورد استقبال قرار می گیرد که معمولا این برند در کیفیت و تنوع محصولاتی از جمله ریش تراش در دسته بندی برندهای موفق و مورد اعتماد قرار می گیرد. اما محصول جدید نیز از جهت طراحی، کیفیت و مزیت رقابتی در شرایط خوبی قرار دارد.

    کیفیت اصلاح و راحتی انجام آن و حفظ نرمی پوست همواره از نکاتی بوده که مورد نظر خریداران و مصرف کنندگان بوده و متعاقبا در طراحی برندهای مختلف سعی شده مورد توجه قرار گیرد. البته اندازه گیری حجم و سهم بازاریابی چنین محصولی با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از محصولات مشابه از مجاری غیر رسمی یا قاچاق وارد بازار می شود، کمی دشوار به نظر می رسد. البته تمایز در طراحی و مزایای فنی که در معرفی این محصول ذکر شده شرایط را برای ایجاد تمایز و تمایل مصرف کننده به آن فراهم خواهد آورد.

    در حال حاضر این گروه محصولی در سه مدل 7370، 7530 و 7710 به بازار عرضه شده است که از حدود 520 تا 800 هزار تومان به فروش می رسد و در زمره محصولات و ریش تراش های گران قیمت قرار می گیرد که نوسان قیمت در دو ماه گذشته و بعضا عدم موجودی دو مدل ارزان تر از جمله نقاط ضعف توزیع این محصول محسوب می شود.

    کیفیت اصلاح و عدم آسیب رسانی به پوست

    او در جواب این پرسش که این محصول برای پاسخگویی به چه نیازی طراحی شده است و مزیت رقابتی آن چیست، می گوید: آنچه این محصول را نسبت به اکثر محصولات مشابه متمایز می سازد، کیفیت اصلاح و عدم آسیب رسانی به پوست های حساس است، به گونه ای که به نوعی حتی برای مصرف کنندگانی جذاب به نظرمی رسد که قبلا تمایل به استفاده از تیغ داشته اند و حتی افرادی که اصلاح برای آنها به دلیل حساسیت پوست و آسیب هایی که به پوست می رسیده کاری سخت بوده است.

    امکان استفاده طولانی مدت از شارژ، امکان استفاده از خمیر فوم برای یک اصلاح راحت تر، انجام اصلاح از چند جهت به صورت همزمان و... از جذابیت هایی است که مصرف کننده را نسبت به خرید این محصول وسوسه می کند. ایجاد رینگ تسهیل کننده برای حرکت راحت ریش تراش روی پوست از مزایای این گروه محصولی حتی در مقایسه با سری 9000 فیلیپس محسوب می شود که به لحاظ قیمت در جایگاه بالاتری نیز هست.

    اقدامات ترویجی همانند مسابقات

    این کارشناس در مورد کانال های ترویج این محصول می افزاید: براساس استراتژی ترویجی متداول شرکت شکوفا الکتریک یا شکوفامنش سابق که پخش کننـــده و پشــتیبانی کننده محصولات فیلیپس در ایران شناخته می شود، معمولا اقدامات ترویجی از جمله مسابقات در شبکه های اجتماعی، بسته های تخفیف برای شبکه فروش از جمله فروشگاه ها، سمپلینگ در فضای عمومی و...  را برای محصولات خود داشته است که البته در خصوص این محصول از نظر بسته های تخفیفی شبکه فروش در یک مقطع محدود به اجرا درآمده است.

    در زمینه مسابقات در شبکه های مجازی نیز استراتژی ترویج ویروسی از طریق اینستاگرام با ترغیب مخاطب برای فالو کردن صفحه و منشن کردن دوستان طراحی شده است که معتقدم به دلیل سناریوی ضعیف، جوایز محدود و عدم تبلیغات مناسب بازخورد قابل توجهی نداشته و این نکته کاملا در تعداد اعضای صفحه اینستاگرام مشهود است.

    البته طراحی تصاویر و استفاده از نمادهای این محصول در فضای مجازی جذاب بوده و اگر با شیوه بهتری به اشتراک گذاشته می شد و یک سناریوی یکپارچه داشت بسیار موثرتر و جذاب تر دیده می شد. هرچند باید توجه داشت که این محصول به دلیل قرار گرفتن در طبقه محصولات نسبتاگران از نظر نقاط تماس با سایر محصولات قبلی متفاوت است.

    وجود طیفی از قیمت

    او در خصوص ارزیابی خود از استراتژی قیمت گذاری چنین ادامه می دهد: البته بحث استراتژی قیمت گذاری به متغیرهای مختلفی وابسته است، ولی همان گونه که پیشتر اشاره کردم نوسان قیمت این محصول در عرصه ای که احتمالا ناشی از نوسانات قیمت ارز هست و همچنین عدم یکسان سازی قیمت فروش نهایی، از جمله عوامل تهدیدکننده در استراتژی قیمت گذاری محصول محسوب می شود. البته وجود طیفی از قیمت که براساس تجهیزات جانبی محصول است از مزایای قیمت گذاری این محصول است.

    درخواست بالاتر از میزان عرضه

    دهدشتی در مورد استقبال مخاطبان می گوید: به نظر می رسد نسبت درخواست بازار بالاتر از میزان عرضه این محصول به ویژه در دو مدل 7370 و 7530 بوده که از قیمتی حدودی 520 تا 650 هزار تومان برخوردار است و با توجه به امکانات و مزیت های رقابتی خوبی نسبت به سایر رقبا ایجادشده است.

     البته قابل ذکر است که همچنان فروش محصولات فیلیپس در طیف 250 تا 350 هزار تومان با توجه به قیمت مناسب، کیفیت و بسته های تخفیفی برای شبکه فروش از جایگاه بهتر و وسیع تری برخوردار است.

    برای ارسال نظر وارد سایت شوید

    شرکت تسنیم رایانه شرق از سال 1383 در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعال بوده و به ارائه محصولات و خدمات می پردازد .

    ☎️ تلفن دفتر تهران : 02147620313
    ☎️تلفن دفتر کـــرج : 02634489824
    ☎️تلفن هـمـــــــراه : 09303001185

     

    مجوزها