کاتالوگ الکترونیکی یا مالتی مدیا (چندرسانه ای)

13 فروردين 1395
نویسنده  رسانه های دیجیتال

معرفی محصولات و خدمات ، به صورت فیلم و صوت و متن که در قالب یک لوح فشرده طراحی و آماده می گردد را کاتالوگ الکترونیکی می گویند.

استفاده از سی دی های تبلیغاتی امروزه بسیار مورد توجه مدیران قرار گرفته است. نسبت هزینه به اطلاعات مبادله شده در این روش بسیار کمتر از تبلیغات چاپی و سنتی است از طرفی هم نتیجه کار بسیار زیباتر و جذاب‌تر خواهد بود. در روش چند رسانه‌ای تصاویر، فیلم یا انیمیشن به کمک متون تبلیغاتی می‌آیند تا تأثیر گذاری آن‌ها را چند برابر کنند.
برای انتقال اطلاعات تجاری، تبليغاتی، فرهنگی و موارد مشابه از ابزارهای مختلفی بهره برداری می‌شود. من‌جمله می‌توان به بروشورها، تيزرها، مقالات و يا آلبوم‌های تصاوير اشاره کرد. با استفاده از برنامه‌های مالتی مديا می‌توان کليه ابزارهای ياد شده را با امکانات منحصر به فرد در هم آميخت و پروسه انتقال اطلاعات را به بهترين وجه انجام داد. 

مزایای کاتالوگ الکترونیکی
با توجه به چند رسانه‌ای بودن بهترین تأثیر را دارد.
از هر كتابچه، بروشور و يا کاتالوگ چاپي جذاب‌تر بوده و به علاوه هزينه كمی را در پي دارد.
فقط یک‌بار طراحی و تولید شده و با هزینۀ کمی قابل تغییر است.
سهولت در تکثیر از ویژگی‌های سی دی مولتی مدیا می‌باشد.
بسياري از مطالب مهم كه بايد شفاهي و به صورت حضوري به مخاطبين توضيح داده شود از طريق سي دي به همراه ضمیمه‌های لازم يكجا و كامل به تک تک مخاطبين ارائه می‌شود.
عمر سي دی‌های چند رسانه‌ای بسيار بالاتر از محصولات كاغذي است و بر خلاف بروشور ، انتشار مجدد آن در طي مدت كوتاهي امكان پذير است.
سرانه استفاده مردم از محصولات سمعي و بصري بسيار بالاتر از محصولات نشریه‌ای است.
داراي فهرستي پويا و سريع است و در کم‌ترین زمان كاربر را به هدف مورد نظر می‌رساند.
با توجه به هزینه‌های بسیار بالای بروشور سنتی هزینه‌های طراحی، ساخت و تکثیر سی دی کاتالوگ بسیار منطقی و مناسب با هر بودجه‌ای می‌باشد.

برای ارسال نظر وارد سایت شوید

شرکت تسنیم رایانه شرق از سال 1383 در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعال بوده و به ارائه محصولات و خدمات می پردازد .

 

مجوزها