درمان زردی نوزاد به این روش مورد تایید نیست

رئیس انجمن خون و سرطان کودکان ایران با اشاره به اینکه حجامت پشت گوش برای درمان زردی به هیچ عنوان تایید نمی شود، ادامه داد: طب سنتی باید به پیشگیری از بیماری ها و همچنین سلامت تغذیه مردم بپردازد و حق دخالت در درمان بیماری ها را ندارد.

دکتر حسن ابولقاسمی صبح دوشنبه در نشست خبری دهمین کنگره سراسری هماتولوژی نوزادان اظهار داشت: از سال ۷۰ به بعد تربیت نیروی انسانی در بخش خون و سرطان شروع شده که از آن موقع تاکنون ۱۲۰ نفر فوق تخصص خون و سرطان کودکان فارغ التحصیل شده اند که در حال حاضر بین یک تا پنج نفر در هر استان حضور دارند.

وی با اشاره به ازدواج های فامیلی که در کشورمان وجود دارد، گفت: بیماری های ارثی خونی به دلیل مسائل ژنتیکی و همچنین بیماری های فامیلی از شیوع بالایی برخودار است.

رئیس انجمن خون و سرطان کودکان ایران با اعلام اینکه در سال های گذشته توانستیم با تشخیص به موقع و کنترل بیماری تالاسمی طول عمر این بیماران را از ۲۰ به ۵۰ سال افزایش دهیم، ادامه داد: در گذشته هر سال شاهد تولد هزار نوزاد مبتلا به تالاسمی بوده که در حال حاضر به ۲۰۰ تولد کاهش یافته است.

ابوالقاسمی با بیان اینکه سالی ۳هزار کودک مبتلا به سرطان در کشور متولد می شود، افزود: اگر بخواهیم به معالجه ۸۵ درصدی کودکان مبتلا به سرطان در کشور دست یابیم باید به لحاظ امکانات و سواد به روز باشیم ضمن اینکه نیازمند همکاری والدین نیز هستیم.

مداخله در بیماری های خونی دوران نوزادی می تواند منجر به پیشگیری و درمان به موقع سرطان کودکان شود

رئیس دهمین کنگره سراسری هماتولوژی نوزادان ایران با تاکید بر اینکه مداخله در بیماری های خونی دوران نوزادی می تواند منجر به پیشگیری و درمان به موقع سرطان کودکان شود، افزود: انواع کم خونی نوزادان و روش های درمان آنها، تزریق خون و فراورده های خونی به نوزادان، ایجاد لخته در نوزادان، اختلالات مربوط به پلاکت و همچنین سرطان های کودکان از جمله پنل هایی است که در این کنگره مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

نقد ادعای درمان سرطان با گیاهان

ابوالقاسمی با عنوان این مطلب که بعضی سرطان های کودکان در نوزادی شروع می شود، گفت: متاسفانه باید نسبت به یک حرکت خطرناک در جامعه که مدعی است بعضی سرطان ها را با گیاهان درمان می کند هشدار داد.

وی ادامه داد: این پدیده خطرناکی است که در جامعه شایع شده و می تواند عواقب خطرناکی داشته باشد به طوری که عنوان می شود برای درمان زردی می توان حجامت پشت گوش را انجام داد.

ابوالقاسمی گفت: ۳۰ سال قبل هر سال ۵ تا ۶ هزار نوزاد بر اثر زردی دچارعقب ماندگی می شدند که این الان نادر شده است و این تنها با تکیه بر تحقیقات پزشکی صورت گرفته است.

طب سنتی حق دخالت در درمان بیماری ها را ندارد

رئیس انجمن خون و سرطان کودکان ایران با اشاره به اینکه حجامت پشت گوش برای درمان زردی به هیچ عنوان تایید نمی شود، ادامه داد: طب سنتی باید به پیشگیری از بیماری ها و همچنین سلامت تغذیه مردم بپردازد و حق دخالت در درمان بیماری ها را ندارد.

رئیس دهمین کنگره سراسری هماتولوژی نوزادان ایران با عنوان این مطلب که ما طب سنتی دانشگاهی را قبول داریم و موافق آن هستیم افزود: متاسفانه افرادی تحصیلکرده و غیر تحصیلکرده تحت عنوان طب سنتی روش هایی را در جامعه ترویج می کنند که بسیار مضر و خطرناک است.

ابوالقاسمی خاطرنشان کرد: بعضی از بیماران که می شد در مراحل اولیه درمان شوند با مراجعه به این افراد وضعیت درمان بیماری خود را سخت تر کردند.

۸۰ تا ۸۵ درصد سرطان های کودکان به بهبودی کامل منجر می شود

وی با اعلام اینکه ۸۰ تا ۸۵ درصد سرطان های کودکان به بهبودی کامل منجر می شود، گفت: هنوز در سرطان کودکان با مرگ و میر مواجه هستیم به طوری که یک چهارم مبتلایان به سرطان در کودکان در سال فوت می کنند.

رئیس انجمن خون و سرطان کودکان ایران تاکید کرد: دستاوردهای سرطان کودکان در کشور خیلی بهتر از سرطان در بزرگسالان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *