ارتباط خوب لباس پوشیدن و میزان درآمد

24 شهریور 1395
نویسنده  وبلاگ تسنیم
وبلاگ تسنیم

ظاهر شما اهمیت زیادی دارد. هرچند که پوشش ارزش‌ شما را به عنوان یک انسان تعیین نمی‌کند اما در هر حال از روی ظاهرتان قضاوت خواهید شد. به همین دلیل است که تا کنون درباره‌ی «لباس پوشیدن در مصاحبه‌های شغلی»، «پوشش در جلسه‌های کاری» و «رنگ‌های مناسب در جلسات آشنایی» مقالات زیادی خوانده‌اید و یا اظهارنظرهایی بسیاری شنیده‌اید.

تبلیغات

تحقیقات نشان می‌دهد لباسی که به تن می‌کنید به طور مستقیم بر روی درک دیگران از موفقیت‌های مالی و شغلی، قدرت، هوش و موقعیت‌شناسی شما تأثیر می‌گذارد. این ظاهر شماست که به آنها می‌گوید: چطور به شما نگاه کنند، چطور با شما دست دهند، چطور به شما سلام کنند و حتی چطور از کنار شما به آرامی بگذرند.

لباس در واقع یک کُد مهم برای نزدیک شدن اطرافیان به شماست. اینکه لباس خود را دوست داشته باشید، در آن راحت باشید، احساس کنید در آن معذب هستید و بسیاری عوامل دیگر همه در احساس موفقیت و تلاش برای رسیدن به آن مؤثر خواهند بود و اگر از زاویه‌ای کلی‌تر به این موضوع نگاه کنیم، ظاهر شما، مهم‌ترین بخش از برند شخصی شماست.

اگر به فکر انتخاب یک روش مناسب برای لباس پوشیدن و یا اصلاح اشتباهات گذشته‌ی خود در این زمینه افتاده‌اید، بامیلو در این مقاله‌ی کوتاه چند نکته‌ را به همراه نمونه‌هایی برای نزدیک‌تر شدن شما به موفقیت، فهرست کرده‌ است.

کیفیت مهم‌تر از کمیت است فرقی نمی‌کند که در دو جلسه‌ی کاری پشت سر هم یک لباس به تن داشته باشید یا نه. مهم این است که لباس مناسبی داشته باشید. پس تنوع طلبی و پر کردن کمد لباس‌های‌تان را از لباس‌هایی با پارچه‌های کم کیفیت و رنگ‌های نامتناسب کنار بگذارید و لباس‌هایی مناسب هرچند کم را با هم سِت کنید.

نمونه‌ی موفق و جهانی این مورد، نیل پاتل است. او را می‌شناسید؛ یک کارآفرین، مشاور بازاریابی دیجیتال و مؤسس شرکت‌هایی چون KISSmetrics و Crazy Egg. او پیش از آنکه برای خود اسم و رسمی به هم بزند، همیشه یک کمد پر از لباس‌های رنگارنگ داشت که برای هیچ کدام نیز اهمیتی قائل نبود.

اما حالا در تمام سایت‌ها با موضوع موفقیت، مقالاتی درباره‌‌اش می‌خوانید که چطور با صرف ۱۶۲ هزار دلار هزینه بر روی لباس‌، درآمدی ۶۹۲ هزار دلاری کسب کرده است. پاتل در جایی گفته است از زمانی که ظاهرش در اولویت قرار گرفت، قیمت ۱۰۰ دلاری جلسات مشاوره‌اش به ۱۰۰۰ دلار افزایش پیدا کرد!

برای نقش خود لباس بپوشید قرار است چه نقشی داشته باشید؟ یک مدیر فروش باهوش؟ یک کارمند نمونه؟ یک عاشق دلپاک؟ برای هر موقعیتی به دنبال لباس مناسب آن باشید. شاید لازم باشد که در برخی مواقع کت و شلوار رسمی به تن داشته باشید؛ شاید یک کت اسپرت شیک بیشتر به کار شما بیاید و یا لباس تابستانی و راحت مناسب‌تر باشد.

استیو جابز را که به یاد می‌آورید!؟ هر چند که او در جلسات رسمی و میهمانی‌های بزرگ پاپیون هم می‌زد اما در ۹۹٫۹۹ از موقعیت‌هایی که در معرض دید عموم بود و یا در جلسات کاری‌اش، همان لباس‌هایی را به تن داشت که با آنها راحت بود؛ یک بلوز یقه اسکی مشکی که بیشتر مواقع کشمیر بود، یک شلوار جین Levi’s و یک کفش ورزشی New Balance.

با لباس خود راحت باشید تنگ بودن، کوتاه بودن، گرم بودن و تمامی عوامل دیگری که باعث شود شما در لباس‌تان احساس ناراحتی کنید، ممنوع است. باور کنید یا نه، احساس ناراحتی در لباس حتی می‌تواند بر قیمت قراردادی که به عنوان یک فروشنده امضا می‌کنید نیز تأثیرگذار باشد!

سبک خود را بشناسید بسیاری از مدیران موفق دنیا لزوما لباس رسمی نمی‌پوشند و همه‌ی افراد موفق هر روز کفش‌شان را با لباس‌شان هماهنگ نمی‌کنند اما همه‌شان سبک خاص خود را دارند. سبکی که با شیوه‌ی کارشان، اعتقادات‌شان، کلام‌شان و رفتارشان همخوان است.

حالا فرقی نمی‌کند که این فرد موفق یک کارمند باشد، یک کارآفرین شناخته‌شده و یا مایکل کرس(Michael Kors) یکی از موفق‌ترین و بزرگترین طراحان و تولیدکنندگان دنیا که همیشه یک بلوز مشکی و یک کت مشکی به تن دارد.

دوباره در آینه نگاه کنید یک لباس خوب خریده‌اید با رنگی که دوست دارید، اندازه‌ای که در آن راحت هستید و سبکی که فکر می‌کنید برای شما ساخته شده است. پس چرا باز هم در آن راحت نیستید؟ دوباره به سراغ آینه بروید به قد، اندام و رنگ پوست خود توجه کنید، اگر لباس خود را متناسب با آنها انتخاب نکرده‌اید، هنوز با مسیر موفقیت خود از راه لباس فاصله دارید!

منبع: وبلاگ بامیلو

برای ارسال نظر وارد سایت شوید

شرکت تسنیم رایانه شرق از سال 1383 در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعال بوده و به ارائه محصولات و خدمات می پردازد .

 

مجوزها