۸ ترفند برای وزن کم کردن بدون ورزش، که همین حالا می‌توانید اجرا کنید

    24 شهریور 1395 نویسنده  وبلاگ تسنیم
    وبلاگ تسنیم

    وزن کم کردن کار آسانی نیست – که اگر بود، الان یک میلیارد نوع رژیم غذایی و محصولات لاغری و قرص و کوفت و زهرمار نداشتیم که بجای لاغر کردن خودمان، جیب‌مان را لاغر می‌کنند – اما وقتی شروع کردید وزن خودتان را کم کنید، ترفند‌های کوچکی وجود دارند که به کار بستن‌شان می‌تواند باعث ایجاد تغییرات بزرگی شده و اراده ما را برای اجرای برنامه کاهش وزن‌مان تقویت می‌کنند. این مقاله را بخوانید تا با ۹ ترفند ساده و عملی برای کاهش وزن آشنا شوید.

    ۸- خودتان را با بشقاب‌ و لیوان گول بزنید

    عوض کردن بشقاب‌ و لیوان یکی از راه‌هایی است که می‌تواند شما را گول بزند تا کمتر غذا بخورید. اگر از بشقاب کوچکی برای شام و نهار استفاده کنید، کمی هم که غذا در آن بکشید به نظر زیاد می‌آید. لیوان‌تان را با یک لیوان درازتر و باریک‌تر عوض کنید تا با هر بار پر کردن آن به نظر برسد که خیلی نوشیدنی داخل آن جا می‌شود (بعضی رستوران‌ها هم از این حقه استفاده می‌کنند). رنگ بشقاب هم در کم خوری تأثیرگذار است. سعی کنید بشقابی برای این منظور تهیه کنید که رنگش با رنگ غذاهایی که می‌خورید کنتراست داشته باشد.

    ۷- سس سالاد یا آب خورشت را یکدفعه روی سالاد/غذا دمر نکنید

    این یکی از کوچک‌ترین تغییراتی است که می‌توانید اجرا کنید تا تفاوتی را برای شما ایجاد کند. رستوران‌ها که خیلی وقت است سس سالاد را به‌صورت جداگانه سرو می‌کنند و نیازی ندارید تا موقع رستوران رفتن، مثل کاراکتر مگ رایان در فیلم “هری سالی را ملاقات می‌کند”، نیم ساعت منو را بالا و پایین کنید و گارسون بدبخت را سؤال‌پیچ کنید. اگر در خانه هم سس یا آب خورشت را به صورت جداگانه سرو کنید، آن‌وقت حسابش از دستتان در نمی‌رود که چقدر خورده‌اید.

    ۶- تصور کنید بیشتر از مقداری که می‌خواهید، غذا بخورید

    قوه تخیل را به کار بگیرید تا از پرخوری جلوگیری کند. نتایج تحقیقاتی که در شب نشینی‌های عید انجام شده است، نشان می‌دهد که اگر افراد قبل از پهن شدن سفره تصور کنند شش مَن قرمه سبزی خورده‌اند و حالا به شدت سنگین شده‌اند و قادر نیستند از جای خود بلند شوند، موقع غذا خوردن بیشتر رعایت می‌کنند. چیزی شبیه به روال سریال کلید اسرار که طرف در بیداری هر بلایی سر مردم می‌آورد اما بعد از این‌که شب خواب می‌دید که به چه هیولایی تبدیل شده است فردا صبح تصمیم می‌گرفت جبران کند.

    ۵- یک آینه داخل یخچال بگذارید

    نتایج یک تحقیق دیگر اثبات کرده که اگر داخل آشپزخانه را آینه‌کاری کنیم، این کار باعث می‌شود که تا حدی جلوی شکم را بگیریم. چرا؟ چون هر دفعه که در حال خوردن چیزی هستیم و تصویرمان در آینه می‌افتد ناخودآگاه مکث می‌کنیم و یادمان می‌افتد که باید کمتر بخوریم.

    ۴- روزه کله گنجشکی هم بد چیزی نیست

    با روزه کله گنجشکی شما به همان میزان که همیشه غذا می‌خورید، اکنون هم غذا می‌خورید اما در یک بازه زمانی کوتاه‌تر. این روش از کالری شمردن یا تغییر اساسی رژیم غذایی آسان‌تر است و خیلی‌ها از طریق همین روزه کله گنجشکی چربی‌ زیادی را آب کرده‌اند و در عین حال بدن خود را هم تقویت کرده‌اند. روزه کله گنجشکی مد نظر ما به این شیوه است که در طول روز پنجره‌های زمانی‌ای برای خود باز می‌کنید و فقط در این پنجره‌‎ها حق خوردن دارید. آن‌هم به اندازه‌ای که منفجر نشوید. اما اگر فکر می‌کنید با این روش در طول هفته دوام نخواهید آورد، یک رژیم ۲ روزه بگیرید و قید کربوهیدرات را هم بزنید تا ببینید که رعایت کله گنجشکی چقدر هم چیز آسانی است.

    ۳- سبزیجات بیشتری مصرف کنید

    می‌دانید اگر بیشتر رژیم‌های غذایی را بچلانی چه چیزی از آن‌ها در می‌آید؟ سبزیجات. مطمئناً نیازی به گفتن ما نبود که سبزی خوردن برای وزن کم کردن مفید است. خود شما هم این را می‌دانستید. اما ترفند این‌جاست که هر غذایی که در دستور پختش نوشته فلان سبزی ۱۰۰ گرم، آن‌را به ۲۰۰ گرم تغییر دهید تا سبزی بیشتری بخورید.

    ۲- آب زیاد بنوشید

    در حالت عادی، بهترین چیزی که می‌توانید در حلق‌تان بریزید آب است – در حالت وزن کم کردن که آب فوق‌العاده است. نوشیدن آب قبل از خوردن غذا باعث می‌شود که گرسنگی فرو بنشیند. اگر با بی‌مزه بودن آب خیلی حال نمی‌کنید، می‌توانید مقداری لیمو یا نعناع داخل آن بچکانید تا مزه‌دار شود. سعی کنید روزی ۸ لیوان آب بخورید، زیرا جدا از وزن کم کردن، برای بدن بسیار مفید است.

    ۱- با آگاهی بیشتری غذا بخورید

    به‌عنوان یک اصل کلی، آگاهی داشتن در جنبه‌های مختلف زندگی کمک زیادی به ما می‌کند. یکی از این جنبه‌ها نوع غذا خوردن ماست. اگر به غذایی که می‌خوریم توجه کافی داشته باشیم، آن‌گاه قادریم تا جلوی ضرر زدن به بدن خود را بگیریم. در این‌جا هم چند ترفند به درد بخور وجود دارد که چطور آگاهی خود را بالا ببریم: به چیزی که می‌خورید از نزدیک نگاه کنید و سعی کنید غذایی که می‌خورید را توصیف کنید. در حین شام و نهار خوردن به جز خوردن کار دیگری انجام ندهید (تلویزیون نبینید)، آهسته غذا بخورید و هر موقع لقمه را در دهان گذاشتید تا آن‌را بجوید، قاشق یا چنگال را بر روی زمین بگذارید.

    با استفاده از این ترفند‌ها، بدون این‌که فشار خاصی به خودتان وارد کنید، می‌توانید خودتان را مجاب کنید تا به مسیرتان برای کم کردن وزن ادامه بدهید و در دوراهی‌های سخت گیر نکنید.

    منبع: وبلاگ بامیلو

    برای ارسال نظر وارد سایت شوید

    شرکت تسنیم رایانه شرق از سال 1383 در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعال بوده و به ارائه محصولات و خدمات می پردازد .

    ☎️ تلفن دفتر تهران : 02147620313
    ☎️تلفن دفتر کـــرج : 02634489824
    ☎️تلفن هـمـــــــراه : 09303001185

     

    مجوزها