هر آنچه باید قبل از جراحی های زیبایی بدانید

جراحی زیبایی می تواند به بهبود ظاهر شما کمک کند، اما مناسب همه نیست. بدانید که قبل از جراحی باید چه چیزهایی را در نظر بگیرید، چگونه یک جراح پیدا کنید و چه سوالاتی بپرسید.

 جراحی زیبایی (یک شاخه از جراحی پلاستیک که شامل روش‌های جراحی و غیرجراحی است) ممکن است مانند یک راه آسان برای کم کردن چند سال از ظاهر شما یا بهبود اندامتان بنظر برسد. اگر از ظاهرتان راضی نیستید، جراحی زیبایی ممکن است به شما کمک کند ظاهر و احساس بهتری داشته باشید. با اینحال جراحی زیبایی، خطرات و محدودیت‌هایی دارد. اگر به فکر انجام عمل زیبایی هستید، اینها چیزهایی هستند که باید بدانید.

عواملی که باید در نظر بگیرید

جراحی زیبایی بوسیله تغییر شکل بخش‌هایی از بدن شما که بطور نرمال کار می‌کنند اما آنطور که می‌خواهید بنظر نمی‌رسند، ظاهر شما را تغییر می‌دهد. قبل از اقدام به جراحی زیبایی، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • انتظارات شما:  انتظار بهبود را داشته باشید، نه کمال. اگر انتظار دارید که جراحی زیبایی، شما را به یک ستاره‌ی سینما تبدیل کند، مطمئنا نا امید خواهید شد. برای نجات یک رابطه‌ی مشکل دار، گرفتن ترفیع، یا بهبود زندگی اجتماعی‌تان روی جراحی زیبایی حساب نکنید!
  • هزینه:  جراحی زیبایی تحت پوشش اکثر برنامه‌های بیمه درمانی قرار نمی‌گیرد. هزینه انجام آن بستگی به روش، متغیر است. همچنین باید هزینه هرگونه مراقبت تکمیلی (که ممکن است متعاقبا پیش بیاید) یا روش‌های اصلاحی اضافی را هم در نظر بگیرید.
  • خطرات:  نارضایتی پس از هر نوع عمل جراحی، چیزی است که ممکن است رخ دهد. عوارض جراحی نیز محتمل هستند، از جمله خونریزی بیش از حد، یا عفونت در محل جراحی.
  • بهبود:  بعد ازعمل جراحی زیبایی، ممکن است به روزها، هفته‌ها یا حتی ماه‌ها برای بهبودی نیاز داشته باشید. اثرات فیزیکی که ممکن است بخشی از ریکاوری شما باشند و همچنین اینکه چگونه عمل جراحی ممکن است بر جنبه‌های زندگی شخصی و حرفه‌ای شما تاثیر بگذارد را درک کنید.

همچنین اگر سیگار می کشید، پزشکتان به احتمال زیاد برای به حداقل رساندن خطر ابتلا به عوارض، به شما توصیه خواهد کرد که حدود یک ماه قبل از جراحی، مصرف سیگار را متوقف کنید.

اگر تصمیم به انجام عمل جراحی زیبایی دارید، احتمالا باید از بین جراحان موجود یکی را انتخاب کنید. کسی را انتخاب کنید که در جراحی که می‌خواهید انجام دهید تخصص داشته باشد، و بوسیله یک بورد به رسمیت شناخته شده توسط بورد تخصص‌های پزشکی ایالات متحده، تایید شده باشد. مراقب گواهی نامه‌های گمراه کننده از هیات‌های شناخته نشده باشید.

اگر جراحی شما نیاز به بیهوشی عمومی دارد، مطمئن شوید که امکانات عمل توسط یک موسسه اسم و رسم دار معتبر شناخته شده، یا تحت لیسانس ایالتی است که این امکانات در آن قرار دارد.

ملاقات با جراح تان

هنگامیکه انتخاب جراحان را محدود کردید، قرار یک مشاوره یا چندین مشاوره با جراحان مختلف را ترتیب دهید. جراح، بخشی از بدن شما که می‌خواهید تحت جراحی قرار گیرد را ارزیابی خواهد کرد، و شما سابقه پزشکی‌تان را با او در میان خواهید گذاشت، همه داروهایی که می‌خورید را برایش لیست می‌کنید و در مورد خواسته ها و انتظاراتتان صحبت می‌نمایید. در طول مشاوره اولیه، این سوالات را از جراح تان بپرسید:

  • آیا من کاندید خوبی برای این جراحی هستم؟ چرا یا چرا نه؟
  • آیا درمان‌های دیگری به جز جراحی وجود دارند که به خوبی جراحی یا بهتر از آن برای من عمل کنند؟
  • شما چند بار این عمل را انجام داده اید؟ نتایج چه بودند؟
  • آیا می‌توانید عکس‌ها یا نمودارهای قبل و بعد را به من نشان دهید تا به من کمک کنند این روش و نتایج مورد انتظار را درک کنم؟
  • آیا با یک جراحی می‌توان به نتیجه مطلوب رسید؟ یا شما چندین جراحی را پیش بینی می‌کنید؟
  • گزینه‌های جراحی چه هستند؟ مزایا و معایب هر کدام چه هستند؟
  • آیا نتایج دائمی خواهند بود؟
  • از چه نوع داروی بیهوشی استفاده خواهد شد؟ چه تاثیری روی من می‌گذارد؟
  • آیا در بیمارستان بستری خواهم شد؟ اگر چنین است، برای چه مدت؟
  • عوارض احتمالی چه هستند؟
  • پیشرفت من پس از جراحی چگونه تحت نظارت قرار خواهد گرفت؟ بعد از جراحی به چه مراقبتی نیاز دارم؟ دوره بهبودی من چه مدت خواهد بود؟
  • هزینه این جراحی چقدر است؟

هرچه شما با جراح تان برای ایجاد اهداف خاص، قابل اندازه گیری و دست یافتنی قبل از جراحی، تعامل بیشتری داشته باشید، به احتمال بیشتری از نتایج عمل رضایت خواهید داشت.

به یاد داشته باشید که حتی اگر وظیفه تان را انجام دهید و جراحی با دستمزد مناسب و مورد تاییدتان پیدا کنید، تصمیم انجام عمل جراحی، فقط و فقط به شما مربوط می شود. مطمئن شوید با جراح تان احساس راحتی می‌کنید و به انتخاب‌های درمانی‌تان پایبند هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *