برای سلامت دندان چه خوراکی‌هایی بخوریم؟

    12 شهریور 1396 نویسنده 

    برای دندان‌ها، بهتر است شکلات بخورید. شکلات سرشار از فلور و فسفات است. این دو، یعنی فلور و فسفات در پیشگیری از پوسیدگی دندان سهیم هستند، اما بهتر است شکلات تلخ با 70 درصد کاکائو را انتخاب کنید.

     

    به جای خوردن یک آب‌نبات بدون شکر، یک آدامس بدون قند بجوید. جویدن برای دندان‌ها مفید است، زیرا باعث تشدید ترشح بزاق می‌شود. ترشح بزاق اثر محافظتی در محیط دهانی دندانی دارد. بعلاوه جویدن آب نبات بهتر از مکیدن آن است.

    خوردن پنیر برای دندان‌ها مفید است. پنیر به طور ویژه‌ای حاوی کلسیم و فلور است. این عناصر دندان‌ها را در برابر اسیدها محافظت می‌کنند.

    نوشیدنی‌های شیرین را به جای این که با لیوان بنوشید، با نی بنوشید. نوشیدن با نی باعث می‌شود تماس اسیدها با دندان‌ها و ساییدگی مینا محدود شود.

    نان را حین غذا خوردن، میل کنید نه خارج از وعده غذایی. خوراکی‌های حاوی کربوهیدرات مانند نان، تولید اسیدها توسط باکتری‌های پلاک دندان را با خود به همراه دارند. البته نباید این خوراکی‌ها را از تغذیه‌تان حذف کنید، فقط کافی است آنها را خارج از وعده‌های غذایی مصرف نکنید.

    قبل از خواب نیز بهتر است به جای شیر، یک لیوان آب بنوشید.



    برای ارسال نظر وارد سایت شوید

    شرکت تسنیم رایانه شرق از سال 1383 در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعال بوده و به ارائه محصولات و خدمات می پردازد .

    ☎️ تلفن دفتر تهران : 02147620313
    ☎️تلفن دفتر کـــرج : 02634489824
    ☎️تلفن هـمـــــــراه : 09303001185

     

    مجوزها