با کتاب خواندن این ویژگی ها در شما تقویت می شوند

یک مطالعه نشان می دهد افرادی که مرتب کتاب می خوانند، مهربانتر هستند و احساسات دیگران را بیشتر درک می کنند. کتاب خواندن به افراد امکان می دهد دیدگاه های مختلف را بفهمند و در نتیجه دیگران را بهتر درک کنند

 

افرادی که کتاب می خوانند، دیگران را بهتر درک می کنند

بر اساس نتایج مطالعه محققان دانشگاه کینگستون انگلیس، گرچه ممکن است افرادی که زیاد کتاب می خوانند در مواقعی تا حدودی غیر اجتماعی به نظر برسند، اما واقعیت این است که کتاب خواندن می تواند انسان را مهربانتر و دلسوزتر کند.

به گفته محققان، افرادی که مشاهده تلویزیون را ترجیح می دهند، رفتاری کمتر دوستانه دارند و دیدگاه های دیگران را کمتر درک می کنند، اما در مقایسه با آنها، کتابخوان ها بیشتر احتمال دارد که رفتار اجتماعی داشته باشند.

به گزارش روزنامه دیلی میل،محققان در این مطالعه، 123 شرکت کننده را در خصوص علاقه آنها برای کتاب خواندن، تماشا کردن تلویزیون، بازی کردن و مهارت های ارتباطی میان فردی آنها، مورد بررسی قرار دادند، مانند میزان درک احساسات دیگران و این که آیا به دیگران کمک می کنند یا خیر.

نتایج این بررسی نشان داد که در مقایسه، افراد کتاب خوان رفتار اجتماعی مثبت تری داشتند.

محققان اخیرا در کنفرانس انجمن روانشناسی انگلیس در برایتون، با ارائه نتایج مطالعه جدید گفتند که علاقمندان به مطالعه ماجراهای تخیلی، رفتار اجتماعی مثبت تری دارند، افرادی که داستان های درام می خوانند، احساس همدلی بیشتری نیز با دیگران دارند و علاقمندان به مطالعه کتاب های تجربی، این توانایی را دارند که موضوعات را از دیدگاه های مختلف درک کنند.

براساس یافته این محققان، طرفداران مطالعه کتاب های کمیک احتمالا بیشترین نمره را در زمینه ارتباط برقرار کردن با دیگران کسب می کنند.

به باور محققان، این مطالعه نشان می دهد که کتاب خواندن به افراد امکان می دهد دیدگاه های مختلف را بفهمند و در نتیجه دیگران را بهتر درک کنند.

با این حال، آنها خاطرنشان کردند که این مطالعه دال بر وجود یک رابطه علت و معلولی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *